کمک به کودکان برای غلبه بر مشکلات خواندن تقریبا هرکسی در مورد پس

کمک به کودکان برای غلبه بر مشکلات خواندن

تقریبا هرکسی در مورد پسر بچه ای می داند که در خواندن مشکل دارد و دوست دارید که یاد بگیرد.کودک در مدرسه معلمی دارد که به او آموزش میدهد. سعی می کند بیاموزد ولی هر آنچه آموخته را فراموش می کند و در شناخت نماد ها مشکل دارد و نمی تواند به درستی بخواند.در اینجا پرسشی مطرح است که چگونه باید به آن کمک کنیم.خلاصه ا ین بچه ها را با مشکلات خواندن باید

کمک به کودکان برای غلبه بر مشکلات خواندن

تقریبا هرکسی در مورد پسر بچه ای می داند که در خواندن مشکل دارد و دوست دارید که یاد بگیرد.کودک در مدرسه معلمی دارد که به او آموزش میدهد. سعی می کند بیاموزد ولی هر آنچه آموخته را فراموش می کند و در شناخت نماد ها مشکل دارد و نمی تواند به درستی بخواند.در اینجا پرسشی مطرح است که چگونه باید به آن کمک کنیم.خلاصه ا ین بچه ها را با مشکلات خواندن باید یاری کرد.

Dyslexia

اکثر کودکان خواندن و نوشتن را در کلاس اول ، دوم ، سوم و یا از آن زمان که افراد بزرگسال به آنها آموزش می دهند شروع می کنند ، اغلب نمی تواند یاد بگیرند و یا نمی تواند به یاد داشته باشید آنچه را که دوست دارند بخواندن و بنویسند، و یا دشوار بود برای فهمیدن چگونگی ترجمه الگوها در یک صفحه را به واژه ها ، افکار ها ، و افکار این بزرگسالان هم که معمولا نمی تواند درک کرد چرا بعضی از بچه ها هنوز شروع بهخواندن و نوشتنن نکرده اند.. آنها را درک و حتی بیشتر افراد بزرگسال در جامعه ما تنها با مهارت های سواد که ابتدایی ترین عملکرداست .

شاید از ناتوانی در یادگیری است که اغلب به طور گسترده ای شناخته شده ، در درجه اول به دلیل تلاش های باربارا بوش در بزرگسالان را به آگاهی از این مشکل از کودکان مبتلا به این و دیگر معلولیت های یادگیری.

داستان در مورد کودکان (و بزرگسالان) را در تلاش برای غلبه بر ناتوانی در یادگیری خود را در رسانه های جمعی با نظم ظاهر کرد. dyslexia. به رغم آشنایی نسبی از کلمه "dyslexia ،" روشن است که وجود دارد ، به طور گسترده مورد قبول است.

تعریف dyslexia.

. در وسیعترین مفهوم ، dyslexia اشاره به مشکل قریب به اتفاق در یادگیری خواندن و نوشتن کودکان به طور معمول هوشمند در معرض فرصت های آموزشی مناسب در مدرسه و در خانه. این کودکان اغلب بسیار لفظی در سطح خواندن دور در زیر آنچه را که باید برای آنها جاسوسی هشدار سریع و پیش بینی شده است (برایانت و سقوط برادلی ، 1985).

فقط به عنوان مربیان و محققان نمی توانند توافق بر یک تعریف مشخص و دقیق از dyslexia داشته باشیم ، آنها کار بر روی علت و یا عللتوافق نظر ندارند. تحقیقات اخیر (Vellutino ، 1987) نشان می دهد. در بسیاری از چالش باورهای درباره dyslexia این است که : dyslexics نشان دادن برتری دست مردد ؛ کودکان زبان مادری که به جای ideographic الفبایی است که به احتمال زیاد که dyslexia ؛ و در حال توسعه توسط dyslexia استراتژی برای تقویت بصری کودک سیستم فضایی است.

. در عوض ، Dyslexia نظر می رسد که یک نقص پیچیده زبانی مشخص شده توسط این ناتوانی را به نمایندگی از صدا و دسترسی به یک کلمه در جهت خواندن آن. به یاد داشته باشید که کلمه و عدم توانایی برای شکستن کلمات را از انجا ظاهر می شود  که ممکن است وجود یک عامل ارثی در dyslexia. وجود داشته باشد. در یک مطالعه از 82 کودک به طور متوسط با مشکلات خواندن ، بچه ها را به دو گروه ، "خاص" (خواندن و هجی تقسیم شدند فقط مطالب مدرسه آنها دشوار است) و "ژنرالها" (مسائل را با حساب و همچنین با سواد). in dyslexia (Crowder and Wagner, 1992).هنگامی که خانواده ها از کودکان در هر دو گروه را برای یک سابقه ای از مشکلات خواندن ، 40 درصد از خانواده ها از جزئیات "" اسکن شده را نشان داد مشکلات میان اقوام ، در حالی که در میان ژنرال "،" تنها 25 درصد مشکلات را نشان داد. به این ترتیب ، خاص آیا به نظر می رسد اختلال در خانواده را اجرا بیش از آن به اختلال عمومی -- یک بعلاوه برای عامل ارثی در dyslexia (Crowder و واگنر ، 1992). در ادامه پژوهش در این آزمایش عامل.

مهم است به خاطر داشته باشید که نه همه افرادی که دارای مشکلات خواندن هستند. و تشخیص dyslexia باید فقط توسط یک فرد با صلاحیت های حرفه ای ساخته شده است. بسیاری از خوانندگان کند که dyslexic نیستند ، با این حال ، می تواند با انواع اگو های خواندن تجارب برای بهبود روانی کمک خواهد شد.

کمک به خواننده و پیگیری مشکلات

 این مشکل در حال رشد است که در افراد وجود دارد شواهد ممکن است بیشتر مناسب باشد برای اشاره به مقدار زمان به طول می کشد یادگیرنده برای تکمیل یک کار خواندن به جای استفاده از برچسب های کیفی ، مانند خوب ، بهترین ، و یا فقیر خواننده (اسمیت ، 1990). اگر ما فرض پذیرفتن که همه افراد از یادگیری خواندن فارق شده اند ، اما برخی از نیاز به زمان دراز در یادگیری خود دارند ، پس ما می توانیم   به انها کمک کنیم .انها می توانند معابر را آهسته تر و کوتاه تر بخوانند.. در این راه ، آنها می توانند یک داستان را با پایان تجربه موفقیت به اشتراک گذاری  با پدر یا مادر یا دوست. خود داشته باشند

بیایید به بررسی برخی از شرایط دیگر که کمک به بهبود درک مطلب برای کسانی که  برچسب اختلالات خواندنبر روی انها زده شده است. علاوه بر خواندن آهسته تر ، می توانیم به فردی به مشکلات خواندن دچار است خواسته شود برای پیدا کردن انواع مشخصی از اطلاعات را در یک داستان ، و یا می توانید از او خواسته شود خلاصه ای داستان را بیان کند به صورت ساده و با زبان گویا خود.

یکی از دلایلی که به این زبان آموزان خواندن آهسته تر به نظر می رسد این است که آنها کمتر قادر به شناسایی این سازمان از یک پاراگراف از متن (Wong و ویلسون ، 1984)., والدین و معلمان می توانند از این خوانندگان با صرف زمان بیشتر در زمینه سازی برای انتخاب خواندن ، هر دو در مفهوم کلی ساختمان مفهوم و در کمک به از حس خاص و ایجاد یک طرح روانی برای سازمان متن. بسیاری از زمان ، رسم یک نمودار ساده می تواند از این خوانندگان بسیار کمک کند.

دخالت مستقیم از پدر ، مادر یا معلم فرایند درک مطلب را افزایش می دهد در خوانندگان کندتر (Bos ، 1982). این خوانندگان اغلب باید با یادآور لغات به اختصار به آنهاکمک دهید. آنها نیز باید خودشان را به سوالات در مورد آنچه که در حال خواندن هستند مشغول کنند و شما باید از آنها این سوالات را بخواهید.

یک استراتژی موثر برای خوانندگان کندتر این است که تولید تصاویر بصری  از آنچه که خوانده اند (Carnine و Kinder ، 1985). او ابتدا باید قادر به تشخیص کلمه. فرض  را بر این می دانیم که  خواننده چگونه واژه ها را به رسمیت بشناسد، او نیاز دارد مفاهیم را به تجسم جریان به نمایندگی اقدام بر روی صفحه. از همان نوع از روشهای ساختمان مفهوم که کار را برای خوانندگان به طور متوسط نیز برای خوانندگان کندتر کار کند. خواننده کندتر با این حال ، دستاوردهای بیشتری از تجارب بتنی و تصاویر ، بیشتر از بحث های انتزاعی. پدر و مادر می توانند با استفاده از تصاویر ساده تصویر بسری را در ذهن کودک خود ایجاد کنند و از او بخواهند در مورد تصویر سخن بگویید. ، اقدام فیزیکی ، تظاهرات ، عمل با استفاده از واژه ها را در مصاحبه ها و یا در یک تبادل مشاهدات در میان اشراف تنها چند از راههای است که پدر و مادر ، آموزگار ، و یا معلمان می توانند از ریشه واژه های کلیدی را در ذهن خواننده را کنند.

مفید خواندن مواد

عنوان شده است مورد اکثر زبان آموزان ، کندتر خوانندگان یادگیری بیشتر راحت با مواد است که در سطح توانایی خود را نوشته شده است (کلارک آل ). سطح خواندن و نگرانی در اینکه با این که به اصل مطلب ، اما پدر و مادر می تواند کمک به خواننده خود را انتخاب کنید مواد را در راه های مفید دیگر.

§ داستان های کتاب ها را انتخاب کنید

§ یک عدد کاهش از کلمات دشوار

§ مستقیم ، نحو غیر حلقوی

§ معابر کوتاه که در تحویل پیامهای روشن

§ سازماندهی جریان اندیشه

§ مفید تصویرگری

مشکلی که اغلب خوانندگان قدیمی تر پیدا می کنند خوانن روزنامه است وخواندن روزنامه یکی از برای بهبود درک خواندن (Monda و همکاران ، 1988). خوانندگان آهسته می توانند با فرکانس همان خوانندگان سریعتر و تا زمانی را به عنوان پدر ، مادر یا معلم موفق به نگهداری یک نگرش مثبت هستند و انتخاب مواد و روش ها است که وفق دادن یادگیری کودک را سریع تر می کنند.

اهمیت یک نگرش مثبت

یک نگرش مثبت درکودک بسیار مهم است. همچنین به درمان از مشکلات در یادگیری خواندن کمک می کند و حیاتی است. آموزگار که همواره با زبان آموزان مشکل کار بسیار از نقش خود در نیروی خود آگاه یادگیری  صرف می کند،  خسارات احتمالی آن است که به این احساس  که ارزشمند است با برچسب زدن از بین رود. معلمان و والدین باید به فکر بچه ها را به عنوان پایه و توانایی ها به زبان خود ، درک و نگهداری بعضی از انعطاف پذیری در انتظارات خود را در مورد رشد فرزندان خود را از رمز گشایی مانند مهارت های خواندن.. برای کودکان ، احساس موفقیت ، آنها باید از نقاط قوت منحصر به فرد خود را در یادگیری آگاه شود ، به طوری که ممکن است آنها در حالی که اعمال آنها را به طور موثر به کار تقویت زمینه های عقب مانده (وب ، 1992).. کودک نیاز دارد که احساس دوست و قدردانی به عنوان یک فرد ، هر آنچه که مشکلات خود را در مدرسه می باشد.

 

نوشته شده توسط:

وحید کلهر(مدرس کودکان استثنایی)

Rain.rain20@yahoo.com

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد