آشنای با اختلال دو قطبی

کودک و نوجوان به اختلال دوقطبی

. یافته های پژوهش ، تجربه های بالینی ، و حساب های خانوادگی را فراهم مدارک قابل توجهی است که به اختلال دوقطبی ، همچنین به نام دیوانه - بیماری افسرده کننده ، می تواند در کودکان و نوجوانان اتفاق می افتد.. اختلال دوقطبی دشوار است به شناسایی و تشخیص در جوانان ، با این حال ، چون آن را مناسب نمی کند دقیقا ضوابط تاسیس برای بزرگسالان علائم و نشانه های آن می تواند به دلیل شباهت یا شرکت رخ می دهد ، با کسانی که از دوران کودکی دیگر مشترک - شروع اختلالات روانی.. علاوه بر این ، نشانه های اختلال دوقطبی ممکن است در ابتدا برای احساسات طبیعی و رفتارهای کودکان و نوجوانان اشتباه. اما بر خلاف تغییرات حالت نرمال ، اختلال دوقطبی قابل توجهی impairs عملکرد در مدرسه ، با همسالان ، و در خانه به همراه خانواده.. درک بهتر از تشخیص و درمان اختلال دوقطبی در جوانان است که مورد نیاز فوری. disorder. در تعقیب این هدف ، موسسه ملی بهداشت روان (NIMH) است ، هدایت و حمایت از پژوهش در زمینه کودک و نوجوان به اختلال دوقطبی.

کودک و نوجوان به اختلال دوقطبی


. یافته های پژوهش ، تجربه های بالینی ، و حساب های خانوادگی را فراهم مدارک قابل توجهی است که به اختلال دوقطبی ، همچنین به نام دیوانه - بیماری افسرده کننده ، می تواند در کودکان و نوجوانان اتفاق می افتد.. اختلال دوقطبی دشوار است به شناسایی و تشخیص در جوانان ، با این حال ، چون آن را مناسب نمی کند دقیقا ضوابط تاسیس برای بزرگسالان علائم و نشانه های آن می تواند به دلیل شباهت یا شرکت رخ می دهد ، با کسانی که از دوران کودکی دیگر مشترک - شروع اختلالات روانی.. علاوه بر این ، نشانه های اختلال دوقطبی ممکن است در ابتدا برای احساسات طبیعی و رفتارهای کودکان و نوجوانان اشتباه. اما بر خلاف تغییرات حالت نرمال ، اختلال دوقطبی قابل توجهی impairs عملکرد در مدرسه ، با همسالان ، و در خانه به همراه خانواده.. درک بهتر از تشخیص و درمان اختلال دوقطبی در جوانان است که مورد نیاز فوری. disorder. در تعقیب این هدف ، موسسه ملی بهداشت روان (NIMH) است ، هدایت و حمایت از پژوهش در زمینه کودک و نوجوان به اختلال دوقطبی.

 یک نکته احتیاطی

درمان مؤثر بستگی به تشخیص مناسب و اختلال دوقطبی در کودکان و نوجوانان. شواهدی که با استفاده از داروهای ضد افسردگی برای درمان افسردگی در یک فرد که به اختلال دوقطبی ممکن است عوارض دیوانه اگر بدون تثبیت خلقی گرفته شده است که وادار کردن وجود دارد.. علاوه بر این ، با استفاده از داروهای محرک برای درمان اختلال کمبود توجه hyperactivity (اختلال) و یا اختلال مانند علائم را در یک کودک مبتلا به اختلال دوقطبی ممکن است علائم جنون را بدتر کند. در حالی که می توان آن را سخت برای تعیین خواهد شد که در بیماران مبتلا به جوان شدن دیوانه است که احتمال بیشتری در میان کودکان و نوجوانان است که دارای سابقه خانوادگی اختلال دوقطبی وجود دارد.. اگر علائم جنون یا توسعه markedly بدتر ضد افسردگی و یا مشروب الکلی در طول استفاده از یک پزشک باید مشاوره بلافاصله ، و تشخیص و درمان برای اختلال دوقطبی باید در نظر داشت.

علائم و تشخیص

. اختلال دوقطبی یک بیماری جدی روانی مشخصه توسط قسمت مکرر از افسردگی ، شیدایی ، و / یا کشورهای علائم مخلوط شده است.. این قسمت باعث شیفت غیر معمول و افراطی در روحیه ، انرژی ، و رفتار است که با دخالت طور عادی ، عملکرد سالم.

علائم جنون عبارتند از : تغییرات در حالت شدید ، یا به شدت تحریک پذیر و یا overly احمقانه و elated

  • - متورم - عزت نفس ؛ بزرگ نمایی
  • افزایش انرژی
  • نیاز به خواب Decreased - توانایی به خواب رفتن با اندکی یا هیچ روز بدون tiring
  • افزایش صحبت - مذاکرات بیش از حد ، بیش از حد سریع ؛ تغییرات به سرعت بیش از حد موضوع ؛ نمی تواند قطع y - توجه دائما در حرکت از یک چیز را به آینده
  • افزایش جنسی ، افکار ، احساسات ، و یا رفتارهای ؛ استفاده از زبان صریح و جنسی
  • افزایش هدف هدایت و یا فعالیت فیزیکی سراسیگی
  • بی توجهی از خطر درگیری بیش از حد در رفتارها و یا فعالیت های پر مخاطره

نشانه ها عبارتند از :

  • مداوم غمگین یا تحریک پذیر خلقی
  • از دست دادن علاقه به فعالیت های یک بار لذت بردم
  • تغییر مهم در اشتها یا وزن
  • مشکل خوابیدن یا oversleeping
  • هیجان جسمی و یا صادر
  • از دست دادن انرژی
  • احساسات و یا نامناسب شواهد
  • مشکل تمرکز
  • راجعه افکار مرگ یا خودکشی

. نشانه های شیدایی و افسردگی در کودکان و نوجوانان ممکن است خود را از طریق یک گوناگونی از رفتارهای مختلف 1 ، 2 فاش. وقتی که جنون ، کودکان و نوجوانان ، بر خلاف بزرگسالان ، به احتمال زیاد به تحریک پذیر و مستعد به outbursts مخرب از به elated یا. وقتی که افسرده است ، ممکن است بسیاری از شکایات جسمی مانند سردرد ، درد عضلانی ، stomachaches یا خستگی ، absences مکرر از مدرسه و یا عملکرد ضعیف در مدرسه ، در صحبت کردن یا تلاش برای فرار از خانه ، کج خلقی ، شکایت ، unexplained گریه ، اجتماعی ، انزوا ، ارتباط فقیر ، و حساسیت مفرط به رد و یا شکست.. تظاهرات دیگر کشورهای جنون و افسرده ممکن است از الکل و یا استفاده از مواد مخدر و مشکل را با روابط عبارتند از. شواهد موجود نشان می دهد که به اختلال دوقطبی ابتدا در دوران کودکی یا نوجوانی در اوایل ممکن است متفاوت ، فرم احتمالا بیشتر از بیماری شدید نسبت به نوجوانان بزرگتر و بزرگسالان - شروع اختلال دوقطبی 1 ، 2. وقتی که بیماری قبل از شروع و یا بلافاصله پس از بلوغ ، از آن است. اغلب توسط یک مداوم ، سریع ، دوچرخه سواری ، تند مزاج مشخصه ، علائم و دولت مخلوط شده است که ممکن است رخ دهد ، شرکت ، با اختلالات رفتار مخل ، به ویژه توجه به اختلال کسری hyperactivity (اختلال) و یا اختلال سلوک (سی دی) ، و یا ممکن است از ویژگی های این اختلال را به عنوان اولیه علائم.. در مقابل ، بعد نوجوان یا بزرگسال - شروع اختلال دوقطبی آورد و شروع به ناگهان ، اغلب با یک قسمت کلاسیک جنون ، و به یک الگوی بیشتر episodic با دوره نسبتا پایدار بین قسمتها.. نیز کمتر شده است ، شرکت - رخ اختلال و یا سی دی در میان کسانی که با شروع بیماری بعد وجود دارد.

یک کودک یا نوجوان که به نظر می رسد که دچار افسردگی می شود و نمایشگاه اختلال مانند عوارض که بسیار شدید ، با outbursts خلق و خوی بیش از حد و تغییرات خلقی ، باید توسط یک روانپزشک و یا روانشناس و با تجربه در اختلال دوقطبی ، به ویژه در صورتی است که یک سابقه خانوادگی وجود دارد ارزیابی می شود بیماری.. ارزیابی این است که به خصوص از داروها psychostimulant مهم است ، غالبا برای اختلال مقرر ، ممکن است علائم جنون را بدتر کند. همچنین شواهد محدودی وجود دارد نشان میدهد که برخی از علائم اختلال ممکن است یک پیشرو در شیدایی تمام عیار.

. یافته ها از یک NIMH - پشتیبانی از مطالعه پیشنهاد بیماری است که ممکن است حداقل به عنوان در میان جوانان به عنوان میان بزرگسالان رایج است. در این مطالعه ، یک درصد از نوجوانان سنین 14 تا 18 تا ملاقات ضوابط برای اختلال دوقطبی یا cyclothymia ، یک بیماری مشابه ولی milder ، در طول عمر خود را 3 نشد شد. علاوه بر این ، نزدیک به شش درصد از نوجوانان در این مطالعه به مدت متمایز از و مصرانه مرتفع ، متمایل به توسعه ، و یا حتی تند مزاج خلقی آنها ضوابط کامل برای اختلال دوقطبی یا ملاقات هرگز تجربه کرده بود. در مقایسه با سابقه افسرده عمده به نوجوانان بی نظمی و در یک بی ذهنی گروه بد ، هر دو در نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی و آنها را با نشانه های subclinical بود بزرگتر اختلال تابعی و امتیازات بالاتر از شرکت - بروز بیماری (بخصوص اضطراب و اختلالات رفتار مخل) ، اقدام به خودکشی ، و خدمات بهداشت روانی بهره برداری.,. مطالعه برجسته ، نیاز به شناخت بهتر ، درمان و پیشگیری از حتی milder و subclinical مورد اختلال دوقطبی در نوجوانی.

درمان

. پس از تشخیص اختلال دوقطبی است که ساخته شده ، در درمان کودکان و نوجوانان است که عمدتا در بزرگسالان بر اساس تجربه ، از آنجا که هنوز بسیار محدود داده ها وجود دارد که در اثر و ایمنی را از حالت ثبات داروها در جوانان 4. درمان اساسی برای این اختلال در بزرگسالان شامل استفاده از دوز مناسب از تثبیت کننده های حالت ، اغلب به طور معمول لیتیم و / یا valproate ، که اغلب بسیار شیدایی برای کنترل و پیشگیری از عود از قسمت جنون و افسرده کننده موثر است. پژوهش در اثر از این و داروهای دیگر در کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی در جریان است. علاوه بر این ، مطالعات بررسی اشکال مختلف از روان درمانی ، از جمله درمان رفتار شناختی ، به متمم دارو برای درمان این بیماری در افراد جوان است.

استفاده

بر اساس مطالعات در فنلاند در بیماران مبتلا به صرع انجام شده ، valproate ممکن است سطح هورمون تستوسترون در دختران نوجوان و افزایش تولید به سندرم تخمدان پلیکیستیک در زنان است که شروع به مصرف دارو قبل از سن 20 5. افزایش هورمون تستوسترون می توانید به سندرم تخمدان پلیکیستیک با طمی نامنظم یا غایب سرب ، چاقی ، و رشد غیر طبیعی مو.. بنابراین ، در بیماران مبتلا به زن جوان و گرفتن valproate باید به دقت توسط یک پزشک مانیتور شده است. NIMH است که در تلاش برای پر کردن این شکاف موجود در دانش درمان با مطالعات را با دقت طراحی شده که شامل کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی. 4 . داده ها از بزرگسالان به بیماران مبتلا به انجام جوانتر لزوما تقاضا ، به دلیل تفاوت در توسعه ممکن است پیامدهای برای اثر درمان و ایمنی 4 دارند.; جاری چند سایت مطالعات بودجه توسط NIMH به بررسی ارزش های طولانی مدت درمان با لیتیوم و تثبیت کننده های حالت های دیگر در پیشگیری از عود اختلال دوقطبی در نوجوانان. به طور خاص ، هدف از این مطالعات برای تعیین چه خوب و لیتیم تثبیت کننده های حالت های دیگر جلوگیری از عود و شیدایی یا افسردگی و کنترل subclinical علائم در نوجوانان ؛ برای شناسایی عوامل است که پیش بینی نتیجه ؛ و ارزیابی عوارض جانبی کلی و پایبندی به درمان. یکی دیگر از NIMH مطالعه بودجه است ارزیابی ایمنی و اثر از valproate برای درمان دیوانگی حاد در کودکان و نوجوانان ، و همچنین تحقیق و زیستی است که correlates پاسخ درمان. دیگر NIMH - پشتیبانی از محققان در حال مطالعه اثرات داروهای ضد افسردگی برای تثبیت کننده خلقی در درمان فاز افسرده و اختلال دوقطبی در نوجوانان اضافه شده است.

 

تهیه و تنظیم: وحید کلهر rain.rain20@gmail.com 

مدرسه استثنایی ایمان کرج

 

نظرات 2 + ارسال نظر
وبلاگ تخصصی اختلال دوقطبی چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 04:20 ب.ظ http://ekhtelale2ghotbi.mihanblog.com

افراد مشهور اختلال دوقطبی بازیگران هالیوودی

1 - ژان کلود ون دام (فرانکی)

2- جیم کری

3- رابین ویلیامز

4- تام ویتز

5- درو کری

6- ماریلین منرو

7- موریس بنارد

8- پتی دوک

9- استفان فری

10- لیز تیلور

11- ماری فیشر

12- میل گیپ سون

13- رابرت دونی

منبع : http://www.famousbipolarpeople.com

این هدیه تقدیم به شما[گل]

از طرف : وبلاگ تخصصی اختلال دوقطبی

آدرس: http://ekhtelale2ghotbi.mihanblog.com/

محمد پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:39 ق.ظ http://ekhtelale2ghotbi.mihanblog.com

سلام دوست عزیز ممنون از حضورتون.راجب پیشنهادتون فکر میکنم

در ضمن خیلی مایلم با وبلاگ دوست داشتنی و کاربردی تون تبادل کینک داشته باشم

فقط بگین که با چه نامی شما رو لینک کنم

ممنون

نام :وبلاگ تخصصی اختلال دوقطبی

آدرس: http://ekhtelale2ghotbi.mihanblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد