X
تبلیغات
وکیل جرایم سایبری

قوانین دارت وطناب کشی

 

 

 

 

 

 

فاصله ها

فاصله طولی تخته دارت از زمین ۱۷۳سانتیمتر وفاصله برای پرتاب ۲۳۷سانتیمتر می باشد به عبارت دیگر بعد از نصب تخته دارت فاصله متر از مرکز تخته دارت تا محل استقرار باید ۲۹۳سانتیمتر باشد.

 

 

 

 

 

دارت از چهار قسمت تشکیل شده:

1-Flight

2-Shaft

3-Barrel

4-Tip or point

نوک، بارل، شافت، و فلایت هرکدام انواع گوناگون ومختلف دارند وهر کس می تواند دارتی را که مورد علاقه اش است و با آن راحت تر است تهیه و استفاده کند.

 

امتیازات قواعد آن

تخته دارت به صورتی طراحی شده است که دایره آن را به صورت قسمت های مثلثی که به وسیله میله فلزی از هم جدا شده است در آمده. البته اگر به شکل توجه کنید خواهید دید که که میله فلزی علاوه بر درست کردن این مثلث ها تخته دارت را به چهار قسمت مجزا تفکیک کرده و اگر دارت شما در بین دو میله اول خورده باشد عدد شما در 2 ضرب میشود (Double Ring) واگر دربین دو میله دوم خورده باشد عدد شما در 3 ضرب خواهد شد (Triple Ring) و اگر در بین میله سوم باشد که معمولا به رنگ روشن است بخورد امتیاز شما 25 (BULL)واگر در بین میله آخر به عبارتی مرکز قرار گیرد نمره شما 50 خواهد بود(DUBLLE BULL) واگر دارت شما داخل این میله ها نباشد عددی که روی آن است به تنهایی در نظر گرفته می شود(SINGLE)، چنانچه پرتاب شما خارج از محیط مشخص شده باشد امتیازی برای شما در نظر گرفته نخواهد شد.حال هر مثلث عدد خود رادارد، و با پرتاب سه دارت در مجموع اعداد محاسبه می گردد، لازم به ذکر است هر سه پرتاب شما را یک راند گویند.و در آخر شخصی برنده است که به امتیاز در نظر گرفته شده زودتر دیگران دست پیدا کند.

 

قواعد مشترک در تمام بازی ها

دارت بازی های مختلفی دارد که هرکدام جذابیت خاصی بر خوردار است.

1-هربازیکن در یک نوبت گردشی با انداختن سه دارت در هر نوبت (راند) بازی می کند.

2-هر بازیکن یک دارت را در شروع بازی برای مشخص شدن نفر آغاز کننده بازی پرتاب می کند.

3-امتیازات بدست آمده بر مبنای امتیازی است که برای هر ناحیه در نظر گرفته شده است، نه بر مبنای رنگ آن.

4-در صورت افتادن دارت از تخته دارت (اگرچه به نمره خورده باشد) امتیازی برای آن پرتاب در نظر گرفته نمی شود. 

 

 

محبوب ترین بازی ها

301 : هربازی کن باید بازی خود را با گرفتن یک امتیاز Double شروع کند.

امتیازات هر بازیکن با کسر شدن امتیاز بدست آمده از یک نوبت بازی، از 301 امتیاز محسوب می شود.

هنگامی یک بازیکن برنده بازی است که امتیازش در طول بازی دقیقا به صفر برسد ونیز آخرین امتیازش را به صورت Double کسب کرده باشد.

501 : همانند 301 بازی می شود فقط با این تفاوت که بازیکن لازم نیست بازی خود را با گرفتن امتیاز Double آغاز کند.

برای بازی های تیمی ممکن است عدد شروع از 601 یا حتی بیشتر بسته به تعداد بازیکن شروع شود.

CRICKET : تنها اعدادی که در این نوع بازی محسوب می شوند: 20،19،18،17،16،15 والبته Bull است. هدف این است که بتوانیم هرکدام از این امتیازات را سه بار کسب کنیم و اصطلاحا آنها را ببندیم بع از اینکه عددی بسته شد، در صورتی که حریف هنوز آن عدد را نبسته باشد میتوان از آن امتیاز کسب کرد.

Double و Triple به ترتیب همان دو سه برابر امتیاز خود را دارند.

قوانین طناب کشی


طناب کشی ورزشی است تیمی که بین دو گروه 5 نفره برگزار می‌گردد.
مسابقات این رشته در جشنواره‌ها و همایش‌های تفریحی نیز برگزار می شود
الف: طناب: طول طناب حداقل 12متر و قطر طناب (‌محیط) 4تا 6سانتیمتر بوده و فاقد هرگونه گره است و دو سر طناب  نیز باید بسته باشد. جنس طناب از کنف خواهد بود.
·         علامت طناب: بمنظور انجام هر چه بهتر مسابقات و بالابردن سطح قضاوت داوران نوارها و علامت‌های روی طناب درج می‌گردند که اگر طناب کشیده یا جمع شود. داور بتواند آن را به راحتی ملاحظه نماید.
در موقع مسابقات پنج نوار یا علامت رنگی روی طناب درج میشود.
الف) یک نوار رنگی در مرکز طناب ( وسط) قرمز
ب) 2 نوار رنگی هر کدام به فاصله 5/1 متر از علامت مرکزی ( وسط طناب)
فضا یا محوطه طناب‌کشی:
زمین و محوطه طناب کشی بایستی تخت- هموار و یا پوشیده از چمن باشد.
طول محوطه طناب‌کشی بایستی حداقل 25 متر و عرض آن بیشتر از 3 متر باشد.
نحوه گرفتن طناب:
هیچ ورزشکاری نباید طناب را جلوتر از نقطه‌ای که با رنگ یا نوار مشخص شده است بگیرد.
در آغاز هر کشش، اولین ورزشکار می‌تواند تا جایی که امکان دارد نزدیک علامت رنگی یا نوار طناب قرار بگیرد.
هیچ حلقه‌ای یا گره‌ای نباید در طناب وجود داشته باشد و هیچ نقطه‌ای از طناب نباید به بدن ورزشکار قفل شده یا بسته شده باشد.
هر ورزشکار باید طناب را با دستان لخت  و بدون پوشش ( دستکش) بگیرد یعنی کف هر دو دست رو به بالا باشد و طناب از بین بدن و بازوی ورزشکار عبور کند. هر نوع مانعی که باعث آزاد حرکت نکردن طناب شود خطا محسوب می‌شودبازیکن میتواند باکفش یا بدون کفش کشش را انجام دهد هرگونه برخورد بدن با زمین بجز پاها  / نظیرزانو باسن قسمت بالاتنه دست سر/  خطا محسوب می شودبرخورد   کلیه ورزشکاران در تمام وقت مسابقه به حالت کشش قرار بگیرندخطاباعث باخت تیم خطا کننده در ان کشش خواهد شد .
هر تیم زمانی برنده یک کشش است که طناب را در مسافت مورد لزومی که با علامت مشخص گردیده،‌ حرکت دهد و آنقدر طناب را بکشد که علامت مرکزی روی طناب از خط روی زمین بگذرد.جز در مواردی که داور تشخیص دهد کشش نتیجه ای نداردپس از 5 دقیقه به هر تیم یک امتیاز داده می شود یا تبانی در کار است که هر دو تیم حذف می شوند در موقع پاره شدن طناب مسابقه دوباره بر گزار میشود موارد پیش بینی نشده دیگر بر عهده سرپرست فنی مسابقه می باشد 
هر تیم زمانی برنده مسابقه اعلام می‌شود که در 2 کشش از 3 کشش بر حریف چیره شود.
هر تیم که در یک کشش برنده شود یک امتیاز می‌گیرد. و هر تیمی که در 2 کشش متوالی برنده شود مسابقه را برده است تیمی که بتواند در 2 بار کشش متوالی، 2 بر صفر بر حریفش غلبه کند، 3 امتیاز بدست می‌آورد و تیم بازنده هیچ امتیازی بدست نخواهد آورد، تیمی که در 3 بار کشش با حساب 2بر 1 بر حریفش غلبه کند، 2 امتیاز و حریفش یک امتیاز کسب می‌کند.



تاریخ : یکشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1393 | 12:42 ب.ظ | چاپ | نویسنده: ******** | نظرات (0) (0 لایک)
.: Weblog Themes By SlideTheme :.