بازی دبستانی برای کودکان با نیازهای ویژه

با توجه به نیاز کودکان ودانش آموزان برای بازی واینکه نقش بازی برای کودکان بسیار مهم است واینکه یک معلم به خصوص معلمی که با کودکان استثنایی کار می کند نقش بازی را برای این کودکان بیشتر درک می کند

حال در این مورد چند بازی برای این کودکان را معرفی می نماییم

بازی های دبستانی برای کودکان با نیازهای ویژه

شکلک

دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کرده و برای شروع بازی از هر گروه یکی به صورت انتخابی آن گروه بیرون آماده و مربی  عکس شی که می خواهد گروه دیگر آن را حدس بزند را می گویید.(نشان می دهد) و دانش آموز برای گروه خود باید آن را اجرا کند و گروه خود آن را شناخته و اسم آن را بیان کند.

درصورت موفقیت یک امتیاز به آن گروه داده شده و در غیر این صورت به گروه دیگر امتیاز خواهد گرفت.

هزار راه

هدف :افزایش  دقت در جهت یابی کودکان کم بینا ونابینا

این بازی به صورت انفرادی است که به این صورت زمینی به صورت های مختلف خط کشی کرده (کودکان کم بینا) ویا با طناب بر روی زمین یا دیوار طناب کشی کرده.سبدی را پر از توپ کرده و در یک قسمت زمین گذاشته و قسمت دگیر سطل یا ظرفی را قرار داده تا دانش آموز بتواند آن را با توپ بزند.

در این بازی زمان 1دقیقه برای هر دانش آموز در نظر گرفته می شود تا بتواند توپ بیشتری را به سطل بزند.

دقت کن وبگو

هدف افزایش حافظه بصری

میزی را انتخاب کرده و اشیای را روی آن قرار داده سپس به دانش آموز می فهمانیم که با دقت با اشیاء نگاه کند. سپس از او می خواهیم از اتاق یا کلاس خارج شود و سپس با تغییر ابزار و وسایل روی میز از دانش آموز خواسته وارد کلاس شود و تغییرات را با توجه به آنچه مشاهده کرده بیان کند. هر تغییری را حدس بزند یک امتیاز گرفته.

 

شمارش

هدف:افزایش دقت و حافظه سمعی

در این بازی گروهی. تعداد 15 تا 30 بازی کن نیاز است. به هر بازی کن یک شمارش داده که بیشتر از 10 و کمتر از 100 باشد. سپس شروع به شمارش ها کرده  وشماره هر داش آموزی را بیان می کنیم. دانش آموز بعد از شنیدن شمارش خود باید بگوید من. در غیر این صورت از بازی خارج شده.اگر دانش آموزی به اشتباه شماره دیگری را بگوید من هم او و هم صاحب آن شماره از بازی خارج شده.

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:33 ق.ظ http://www.akslar.com

سلام . مطالب وبلاگتون بسیار جالب بود . خوشحال میشم از سایت من هم دیدن کنین . در ضمن اگه براتون مشکلی نیست خیلی خوشحال میشم من رو با نام "برترین سایت عکس" لینک کنین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد